Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A mali énekes, Fatoumata Diawara és a kubai zongorista, Roberto Fonseca transzatlanti találkozója.
Az
Atlanti-óceán egyik oldalán egy elismert jazzista, a hagyományos kubai
és a mai utcai stílus képviselője, Roberto Fonseca. Legutóbbi, YO ("Én
magam") című lemeze utazásra hív, a tradicionális kubai hangzásvilágon
túl az afrikai zenei gyökerek felfedezését is kínálva hallgatóinak.
A
másik oldalon Fatoumata Diawara, a Maliból származó énekesnő,
generációjának legfigyelemreméltóbb hangja, aki zenéjében újrafogalmazza
hazájának ritmus és hangzásvilágát, középpontban meleg hangú,
nagyhatású előadásmódjával. Fatou című albuma a mai Afrika fiataljainak
szenvedéséről szól, az emberi racionalitás szükségességét hangsúlyozva.
A
két fiatal művész fellépésén izgalmas találkozásra számíthatunk, ahol
is együtt mutatják be közös szenvedélyüket – zenéjüket – úgy, ahogy
korábban még sosem hallhattuk.
Fatoumata Diawara:
A
mali énekes Fatou, eredeti nevén Fatoumata Diawara, 1982-ben született
Afrikában. Gyerekként édesapja tánccsoportjában táncolt, ezt követően
film- és színpadi szerepeket játszott, Mali és Párizs között váltogatva
lakhelyét. A Royale de Lux francia színtársulattal számos szerepben
mutathatta meg magát szerte a világon, turnézott Vietnamban, Mexikóban,
Európa számos országában.
A turnék közötti szünetekben párizsi
klubokban énekelt, így találkozott Cheikh Tidiane Seckkel, az ünnepelt
mali zenésszel és producerrel, akivel aztán Maliba visszatérve kórus
énekesként dolgozott két projektben is, köztük az amerikai jazz énekes
Dee Dee Bridgwater Grammy-t nyerő Red Earth című lemezén – így indult
Fatou énekesi karrierje.
Franciaországba visszatérve már csak
szenvedélyének, a zenének élt. Írt egy albumra való szerzeményt,
amelyeken ő játszott gitáron, ütős hangszereken és énekelte a dallamot
is. Az anyagot hallva Oumou Sangaré kiadta debütáló albumát.
A
lemezfelvételek között jutott ideje közreműködni a Damon Alban Africa
Express, a Cheikh Lô és az AfroCubism projektekben, Herbie Hancock
Grammy-díjas Imagine Project című albumán, továbbá dolgozott a Orchestra
Poly‐Rythmo de Cotonou zenekarral is.
Fatou Kanou című EP-je 2011-ben jelent meg, majd ezt követte Fatou című teljes albuma, amelyet a kritika lelkesen fogadott.
A
folytatásban Fatoumata Damon Alban Rocket Juice and the Moon című
albumán és élő koncertjein játszott Alban mellett, valamint dolgozott
Roberto Fonseca legújabb, YO és Bobby Womack The Bravest Man in the
Universe című albumán.
Roberto Fonseca:
Roberto
Fonseca (1975-ben született Havannában, édesapja dobos, édesanyja
énekes) generációjának egyik legkarizmatikusabb kubai zenésze nyolcéves
volt, amikor zongorázni kezdett, tizennégy, amikor első darabját írta,
és tizenöt, amikor a havannai nemzetközi Jazz Plaza Fesztiválon feltűnt
játékával.
A Buena Vista Social Club® zenekarában ő tölthette be
bálványa, a 2003-ban elhunyt Rubén González helyét a billentyűk előtt.
Azóta a zenekar oszlopos tagja, nélküle nincs album, és sokáig turné sem
volt. Zenélt már Omara Portuondóval és Herbie Hancockkal, ő volt az
utolsó Ibrahim Ferrer-lemez producere.
2007-ben önálló karrierbe
kezdett Zamazu című lemezének megjelenésével, 2013-ban pedig
Grammy-díjra jelölték YO című albumát, mint a legjobb latin jazz
albumot. A korábbi hat lemezéhez képest (Tiene que ver, No limit,
Elengo, Zamazu, Akokan, Live in Marciac) a mostani hordozza az eddigi
legmerészebb zenei anyagot, amelyben Fonseca új hangokat és új ízeket
kever a tradicionális akusztikus hangzásvilágba: tiszteleg ugyan az
afro-kubai gyökerek előtt, ugyanakkor megújítja a kubai zenei vonalat.
Változtatott
eddigi öttagú jazz együttesén is, koncertjén az elektromos és az
afrikai zene, a Hammond orgona, a kongák, a kora és a beszélő dobok
egyesítésével szintetizálja az afro-kubai groove és griot hagyományokat.
Amikor Roberto Fonseca játszik a zongorán, minden pórusából árad a
zene, előfordul, hogy felpattan és a billentyűket ütős hangszerként
használja, vagy megfog egy dobot és zenekarát mintegy comparsává, azaz
kubai karneválozók csoportjává alakítja, a nézőket is eufórikus
hangulatba sodorva.
|
|
Ibi 2 hete új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!