Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
DALSZÖVEG klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nyitott a kíváncsiságra, és őszintén válaszol. És szívből. Valami ilyesmi jellemezte annak az ősz eleji, szép délutánnak a hangulatát, amit egy Duna-parti kávézóban Für Anikó, színművésznő társaságában töltöttem.
Beszélgetésünket pedig azzal a megjegyzéssel kezdtem, amit ugyancsak sokaktól hallottam: „Egy gyönyörű színésznő, aki még azt is megengedi magának, hogy nagyon csúnya legyen a színpadon!” Anikó részéről egy vidám nevetés az első válasz, aztán elgondolkodik:
Valóban van egy ilyen kissé poros elvárás, én mégis azt hiszem, hogy egy színésznőnek nem szépnek, hanem egészen egyszerűen jónak kell lennie a színpadon. Az igazi színésznő ugyanúgy tud mosónő lenni, mint királynő. Ha valakit konkrétan említeni akarok, nem is kell messzire mennem, hiszen itt van például Törőcsik Mari, aki a világon mindent el tud hitetni a közönséggel. És ha ezt egyetlen szóval akarom megfogalmazni, akkor azt mondom, hitelesnek kell lenni a színpadon. Aki színpadon él, annak folyamatosan szembesülnie kell önkritikájával is, ha már a hitelességet említed.
Számodra mikor érkezett el az a pillanat, amikor magadhoz őszintén, elmondhattad, hogy ma este jó voltam?
Még mindig nem fordult elő ilyen! – nevet fel újra. – Soha, tényleg.
Érzetek vannak bennem, amikor a taps után kijövök a színpadról.
Persze, ez a legfontosabb, hiszen mi nem magunknak, hanem a közönségnek játszunk, úgyhogy ha nem lenne taps, nem is érne semmit az egész. Nálunk, az Örkény Színházban, a színpad és az öltözők között van egy jókora szint, és a kettőt egy meredek lépcsősor köti össze. Amikor előadás után ezeken a lépcsőkön kaptatok fölfelé, akkor szoktam figyelni a bennem formálódó érzelmeket, mert ezek számítanak igazán, ezekből ítélem meg az aznapi teljesítményemet.
A cél természetesen mindig az, hogy estéről estére tökéletesebb legyen a játékom, mindig megpróbálok csiszolni rajta. És szerencsére egy olyan társulat alapító tagja vagyok, amelyben mindenki így gondolkodik. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy „az angyal nem mindig száll el”, tehát a nagyon különleges esték a szakmánk becses, és megmagyarázhatatlanul varázslatos pillanatai. Ilyenkor úgy történik minden, ahogy azt valami emberen túli erő irányítja. Nehéz ezt megfogalmazni, nem is igazán tudom, mi zajlik ilyenkor az előadáson, csak utána érzem, hogy különleges volt.
Abban,
hogy nem alakult ki benned egyfajta szakmai fásultság, talán annak is
szerepe lehetett, hogy soha nem skatulyáztak be semmilyen szerepkörbe.
Te nem voltál sem szende naiva, sem csakis drámai karakter, hanem
egyszer ez máskor az…
Szerencsére így van, és talán most már kimondhatom, hogy ezt akkor meg
is úsztam. Még harmadéves főiskolásként a Radnótiban kezdtem a
gyakorlatot, aztán még negyedévesként, a Madách Színházhoz kerültem.
Ádám Ottó és Szirtes Tamás „csábított” oda, és ezt azért tették, mert
bíztak bennem. Sok, különféle szerepet kaptam, később nem csak tőlük,
hanem mindazoktól, akik dolgoztak a társulattal. Gyönyörű munkáim voltak
Kerényi Imrével, Vámos Lászlóval, Nagy Viktorral, vagy Puskás Tamással.
És nagyon fontos volt, hogy ezek az emberek a paletta legkülönfélébb
színeit, árnyalatait látták bennem. És idestova egy évtizede ugyanez
folytatódik az Örkény Színházban. Itt Mácsai Pál az igényes
közönségrétegnek szánt, nagyon színes repertoárt alakított ki, és ezek a
szerepek is a legkülönfélébb megoldásokat követelik tőlem.
Miközben magadról beszélsz, folyamatosan többes számra is váltasz. Fontos, hogy társulatban legyél?
Igen, mert ez egyfajta kályhát ad nekem, ahonnan el lehet indulni.
Természetesen boldogan megyek máshová is, ha meghívnak, és akkor arról a
szerepről, és arról a csapatról szól a munka, de nekem mégis fontos,
hogy egy társulat tagja vagyok.
Másképp működsz, ha ez a meghívás nem egy színházi előadáshoz, hanem filmhez szól?
Tulajdonképpen nem. Hiszen egy filmben is önmagammal, ha úgy tetszik,
szó szerint „hozott anyagból” dolgozom. A kettő között az a különbség,
ahogyan az időt és az energiát használja fel az ember. Egy film
forgatásakor a figura arányosan sokkal több időt tölt bennem, mint
amennyi idő alatt végül a filmszalagra kerül. A színházban szintén
alapvető a darab és a szerep elemzése, de ebben a folyamatban a
gyakorlattal, a próbákkal töltünk el sokkal több időt. És azt az
energiát, amit egy előadás alatt 2.5-3 órában használok fel, a
filmfelvétel során arra a néhány percre összpontosítom, amíg az én
jeleneteimet vesszük fel. És azzal pedig, természetesen tisztában
kell lennem, hogy ha mi a forgatás második napján a film utolsó előtti
jelenetét forgatjuk, akkor mi minden történt előtte, éppen hol tart az
én figurám.
Nekem meg erről az jut eszembe, hogy ugye, Te elmondod a folyamatot, ahogyan a színpadi színésznőből filmszínész lesz, és ez azért általában működik. De miért nem működik ez sokszor visszafelé?
A film egy furcsa közvetettség. Ott igazából nem is alakítani kell. Persze, ma a színházi alakítás régi, hagyományos, veretes formája is eltolódni látszik a személyiség, és a pillanat frissessége felé. És ez a filmben fokozottan jelen van. A másik pedig, amit a filmesek mindig mondanak, hogy van színész, akit szeret, és van, akit nem szeret a kamera. És ez furcsa módon, nem igazán függ a tehetségtől.
Lehet, hogy valaki remek színész, de a vásznon nem jön úgy át az egyénisége, mint például Julia Roberts esetében, akinél, első ránézésre „elnagyoltabb külsejű” nő kevés van. Ugye, ott az a lehetetlenül széles szája, az uborkaszerű orra, és mégis, ahogy az egyénisége átjön a vásznon, az a fajta kisugárzás, ami árad belőle, egyszerűen elbűvölő, és gyönyörűvé varázsolja. Jó filmszínész bárkiből lehet, akár mindenféle gyakorlat nélkül, ha szereti a kamera, mert rögtön „látva látod” a vásznon az érzelmeit, és a gondolatait. Ezért mondják, hogy az igazi színészet a színház, amikor az ember nem csak a vászonról tudja ezen a formanyelven elvarázsolni a közönségét, hanem ott és akkor, abban a pillanatban, a színpadon.
Te nem csak színházi közönségnek alkotsz, hanem zenehallgatónak is. Első lemezedet, a „Nőstény álmot” néhány éve kaptam tőled, és azóta is egyfajta hangulatlemez a számomra. Vagyis időről időre „rámjön”, hogy most olyan kedvem van, amihez Neked van egy dalod, és akkor felteszem…
De jó, hogy ezt mondod, ugyanis pontosan ezzel a céllal készült! Persze,
az sem lett volna baj, ha pár hétig vezeti a toplistát, de igazából
tényleg ezért készült, és erre a szerzőgárda volt a garancia, vagyis
Bereményi Géza költészete, és Hrutka Róbert nagyszerű zenéje. És most
tudom, hogy nagyot mondok, de nem lehet másképp megfogalmazni, mert így
érzem: ez a lemez azért született, hogy ha akár húsz év múlva épp rám
van szükséged, akkor is érvényes legyen minden, ami benne van, akár a
szövegben, akár a zenében, akár az én megfogalmazásomban.
Az utóbbi különösen igaz, mert ezek a dalok nem egyszerűen neked, hanem rólad, belőled készültek…
Így van. Bereményi Géza személyében nem csak egy csodálatos barátot
tudhatok magaménak, hanem egy olyan embert, aki olvasni akart bennem.
A legmélyebb barátságban sem fordul elő sűrűn, hogy az ember leül, és részletesen mesél az életéről a másiknak. Pedig itt ez történt. Lőkös Ildikó, dramaturg barátnőm segített, hogy életem meghatározó eseményeit összeszedjük, és Géza ezekből halászott, kiválogatta a számára legfontosabbakat. Legnagyobb örömömre azt hiszem, egy igen karakteres zenei anzix született.
És a most készülő, második lemez tovább mesél rólad?
Igen, valami ilyesmiről van szó. Egyrészt kicsit retrospektív, másrészt arról szól, ami azóta történt. Ugyanakkor sokszoros áttétellel mesél. Számomra az a nemes egyszerűség lenyűgöző, ami Géza szövegeiben, és Robi zenéjében megjelenik, és amiből épp ezért valami egészen csodálatos születik. Talán az a legjobb hasonlat, ha azt mondom, olyan, mintha bontott téglából építenének mesepalotát.
Azt
mondod, áttételesen kaptad vissza az életed eseményeit a szövegekben.
De épp azért, mert a legjobban Te tudod, melyik szöveg mit takar,
tényleg nem volt olyan érzésed, hogy egy-egy sor mégis túl sokat elárul?
Nem, igazán nem. Mert ugyanazt a közvetettséget éreztem, mint ahogyan
egy szerep által nyújtom át magamat a nézőnek. Az sem egy az egyben szól
rólam, annál borzasztóbbat el sem tudnék képzelni, hanem kapok hozzá
egy közvetítő közeget, amelynek segítségével megmutathatom, ki vagyok,
és mit gondolok az élet dolgairól.
Azt,
hogy mit csinálsz másképp egy filmszerepben, mint a színházban, már
elmondtad, de mennyiben más a stúdió? Hiszen a dalokban is szerepet
formálsz, de egy zárt helyiségben, és nem a beszéd, hanem az ének az
eszközöd.
Valahogy valóban elkerült engem a stúdióban éneklés. Molnár Ferenc: A vörös malom című darabjának zenés változatán – Kocsák Tibor és Miklós Tibor darabján – kívül nem igazán énekeltem lemezre. Úgyhogy meg kellett tanulnom azt a fajta koncentráltságot, hangról hangra, ami egy ilyen felvételhez szükséges.
Amíg a színpadon belefér az előadásba, ha egy hang egy kicsit megcsúszik, vagy egy ritmus hangsúlya kissé eltolódik, addig a felvételbe ilyen hiba nem kerülhet. Ugyanakkor meg kell lennie egy nagyon bensőséges, meghitt hangulatnak, amit aztán a lemez a hallgató felé közvetít. De a színészetnek természetesen, amúgy is minden formában része az, hogy önmagadat mindig teljes egészében átadod a pillanatnak.
A felvétel során teljesen rábíztad magad az üvegfalon túl, a szakemberekre? Vagyis a hangmérnökökre, és a szerzőpárosra?
Igen. És kértem, hogy legyenek szigorúak, mert az sokat segít.
És volt olyan, hogy ők azt mondták, megvettük, Te pedig azt kérted, mégis készüljön egy újabb felvétel, mert nem vagy elégedett?
Igen, ilyen is volt. Én akkor voltam elégedett, amikor a saját, belső érzéseim egyeztek az ő szigorú ítéletükkel.
Mi történik, amikor megvan egy felvétel? Mit érzel, kiürülsz egy kicsit?
Akkor jó, azt hiszem, amikor elfelejtem, hogy én csináltam. Így vagyok a
szinkronmunkáimmal is. Ha hallom, és nem jut eszembe, hogy az én
vagyok, akkor rendben van. Amikor a hangom eggyé válik a szinkronizált
figurával, vagy éppen a zenével és a szöveggel, és én tulajdonképpen
csak a médiuma vagyok ennek.
És volt már ilyen, hogy hallgattad a saját zenédet, de nem igazán jutott el a tudatodig, hogy ez Te vagy?
Mostanában már igen. Rengeteg örömöt adott nekem ez a lemez, ami
idestova már négyéves történet, hiszen 2006. november 11-én volt az első
lemez bemutatója az Örkény Színházban, és most november 13-án lesz a
második lemez nyitánya. És bár az előzőnek igazi reklámkampánya nem
volt, mégis megtalálta a maga közönségét, olyannyira, hogy tavaly
karácsonykor újra kiadták, mert keresték az emberek. És nagyszerű élmény
volt minden egyes koncert is, bárhol jártunk az országban. Hát, ennél
nincs nagyobb öröm! Illetve mégis, az a szeretet, odaadás, és profizmus,
amellyel minden munkatársam részt vett a lemez elkészítésében.
Mozdulatlan (az első lemezről)
És ha már érzelmeknél tartunk: mit szeretnél érezni november 13-án, valamikor este tíz óra körül?
Hű, remélem, akkor még mindig repülök, azon a csodálatos
varázsszőnyegen, amit Bereményi Géza és Hrutka Róbert, és a zenekar
szőtt nekem! És szeretném, ha ez tovább tartana, mint maga a koncert, és
remélem, a közönség is velem repül majd…
Für Anikó második szólóalbuma
A Jászai Mari-díjas színművész már első lemezét is a könnyűzenei
szcéna legjobbjaival készítette el 2006-ban, hiszen az egyik
legsikeresebb zeneszerző, Hrutka Róbert (Magyar vándor, Valami Amerika) írta a dalokat, az inkább költeményekként aposztrofálható szövegeket pedig Bereményi Géza jegyzi (aki olyan nagysikerű előadók dalszövegeit írta, mint Cseh Tamás, Básti Juli, Udvaros Dorottya).
Egy kiváló album azonban még nem garancia a koncertek sikerére, Für Anikó érzelemdús előadásmódja és Hrutka Róbert zenekarának illusztris tagjai (gitár, vokál: Hrutka Róbert, perka, vokál: Dely Domonkos; billentyűk: Galambos Zoltán; basszusgitár: Fehérvári Attila; dobok: Borlai Gergő) viszont igen.
Für Anikó több évig országszerte sikerrel, telt ház előtt játszotta a Nőstény álom anyagát, akkor még a Jamie-Robi zenekar tagjaival, most pedig Hrutka Róberttel újra koncertezik. Az új lemez megjelenéséig gyakori vendég lesz az énekes-gitáros-zeneszerző tavaly megjelent Szabadság vírus című lemezét bemutató akusztikus koncerteken, az esteken a Nőstény álom dalai is elhangzanak. Azok a melódiák, amelyek Für Anikó megfogalmazása szerint nem mások, mint egy "női zenei önéletrajz, szubjektíven objektív megszólaltatásban".
Akárcsak az első, Nőstény álom című lemez esetében, ezúttal is személyes hangvételű anyag készül, Hrutka zenéje, Bereményi költészete kiegészül azzal a finom érzékiséggel, olykor vad szenvedéllyel, amit Für Anikó képvisel. Már a Nőstény álomnál sem volt kérdés, a két szerző egymásra hangolódott, úgyhogy az új album esetében sem lesz ez másképp, Bereményi költészete remekül illeszkedik majd Hrutka Róbert jellegzetes, összetéveszthetetlenül eredeti zenéjéhez.
Nőstény album (az előző lemezről)
Für Anikó Nőstény álom című lemeze: más, mint a megszokott.
A népszerű színművésznő egyszer már jelentkezett zenei albummal.
Pontosabban 2004-ben egy maxi CD-vel rukkolt elő, amelyen két dal volt
hallható, az Alattam fák és az Apám lánya. Ezek a szerzemények a most
megjelenő Nőstény álom című korongra is felkerültek. Ahogy akkor is,
most is nagy nevű segítőkkel dolgozott együtt. Bereményi Géza a szövegekért, Hrutka Róbert pedig a zenéért felelt, zenei rendezőként és hangszerelőként Jamie Winchester is közreműködött. Érdekes útra hív minket Für Anikó, tartsunk mi is vele.
Sejtelmes borító, igényes kivitelezés
Ahogy kezembe vettem a cd-t, már tudtam: nem egy szokványos előadótól,
nem egy szokványos lemezt hallgathatok meg. Fekete alapon árnyékból
előbukkanva láthatjuk Für Anikó alakját, amint a távolba mereng.
Sejtelmesen, borzongatóan. Az album címe is ugyanilyen: Nőstény álom.
„Átlátszós” pirossal, ízlésesen kivitelezve, alatta zeneszerző és
szövegíró nevével, hogy aztán felül a művésznő nevét olvashassuk. A CD-t
megfordítva egy misztikus sárkányalak sejlik fel, amely erőt és
lendületet sugároz. Itt találkozhatunk először a dalok listájával, majd
pedig felsorolják a közreműködők nevét: jelzés értékű lehet ha
végigolvassuk, ugyanis kiderül: igazi zenei korongot, valódi
hangszerekkel feljátszott dalokat hallgathatunk: gitárok, mandolin,
billentyűsök, dobok, vonósnégyes szólaltatja meg a „nőstény álmokat”.
Ezen kívül még számos egyéb információt is közölnek velük, úgymint a
kiadót, a fotóst, a hangmérnököt, a sminkest, a koncertszervezőt és így
tovább.
A korongot kiemelve Für Anikó szavait olvashatjuk: köszönetet mond
mindenkinek, akik segítségére voltak álmai megszületésében. A füzetecske
hátoldalán az előadónő gyermekkori fényképe látható, ezt öleli körül
Bereményi Géza és Hrutka Róbert vallomása: mit is éreztek ők, mialatt
folytak a munkálatok. Alatta ismét tarcklista olvasható. Ha jobban
megfigyeljük ezeket, mintha egy lobogó gyertya sziluettjét sugároznák
vissza. Miután kinyitottam, akkor ért az igaz meglepetés: minden egyes
dalnak ott a szövege, és minden oldalon Für Anikó fényképe:
gyermekkoriak és mostaniak. E kettősség érdekes ívet és kontrasztot ad,
merengésre csábítja az egyelőre még csak olvasót. Remekül eltalált
képválogatás, a hozzájuk passzoló színekkel.
A szokottnál talán többet foglalkoztam a borítóval, de be kell valljam:
nagyon régen nem láttam ilyen precízen, igényesen, fantáziadúsan
kivitelezett munkát.
Kirándulás a valóságba Für Anikóval
Bevallom: a borító után a lemez hatalmas csalódás volt. Első,
második, sőt harmadik hallgatásra is. Ám egyszer csak mintha kaptam
volna egy hatalmas pofont: arcul csapott és magamhoz térített. Benne van
minden, amiről az élet szól, mindent összefoglal, csak meg kell hallani
az üzenetét. Az Alattam fák című dalban mintha kilépne térből és
időből, s onnan szemlélné az életet. A zene sejtelmes, felkavaró,
lüktető, szinte vele együtt lépünk mi is egy más helyszínre. Nőstény
álom. Kissé meghökkentő a cím, de rájöttem: igaz. A buja, a kacér, a
zsákmány szerepébe bújik, csábítja, győzködi a férfit, hogy igenis: ő az
álmai netovábbja. Ha végiggondoljuk: minden nőnek és férfinak egy a
vágya: megtalálni élete párját. Ki ilyen, ki olyan eszközökkel
érvényesül.
A következő dalban emlékezünk, Szabó Editről. Emlékezés egy régi
osztálytársról, akit az iskola nem tudott betörni, ám az életnek mégis
sikerült. Messzire szállt, de mégis csak őrá emlékezik a régi
osztálytárs. Elemi erővel hat a Mese című felvétel: egészen a második
feléig várakozik, mesél egy álomról. Azután a gyermek anyjához szól és
megfogalmazza: szeretné tudni, mi a célja az életben, melyik szerep jut
neki: „Az élet alszik és én ébresztem, vagy engem ébreszt az élet!”
Sokan, sokféleképpen énekeltek már szerelmes dalt, de Für Anikó valami
egészen újat mutatott: „A szerelem jön és elrohan, az emlék nála többet
ér”. Bevallja, hogy a szerelem nem örök életre szól, viszont ha úgy
éljük meg, ahogy a zene is diktálja, ahogy a cintányér és a dob lükteti,
akkor az emlékek kísérni fognak bennünket.
A vokál is ezt támasztja
alá: a szerelmest is körülöleli az érzés, ám mégis sokszor egyedül
marad, ahogy Anikó hangja is a dal végére. A Túlsó oldalon című
szerzeményben Geszti Péter is közreműködik. Civódó, visszatekintő
szerelmeseket hallhatunk, amint a folyó két túlsó oldaláról vizsgálják
elmúlt érzéseiket. A férfi – mint az életben is – homlokegyenest mást
érez, ám a refrénben mégis összefonódik a történet, a két sors, a két
érzés. A zenekar szinte már agresszív, perzsel, üt és alátámaszt, hogy
azután az énekkel együtt elcsendesedjen és átadja a teret az emlékeknek.
Később egy dal erejéig visszatérünk a szabadságba: szép volt, jó volt,
de azért mégiscsak jobb nélküled, szeretem a szabadságot: „Bárhogy
hiányzik a szád, most jobb nélküled.” Visszaemlékezéssel nyit a
következő felvétel: a vonós hangszerek kiemelik a hangulatot.
Önvallomás: bármit is tesz egy nő, folyton menekül: menekül a
gyermekorrából, menekül párjától, menekül mindenhonnan, még önmaga elől
is. Ám egy leány is csak egy bizonyos pontig menekülhet: egyszer
mindenki eljut oda, ahonnan már nem jön többé hír, ahol már nem szólnak a
hegedűk…
Érdekes dal a következő: tükröt tart a magyar főváros elé. Ismét a
vonósoké és a gitáré a főszerep: segít megeleveníteni Budapest
szürkeségét, kopottságát, összevisszaságát. Sorra veszi, hogy mi is a
hibája a fővárosnak, de a végén folyton oda lyukad ki: mégiscsak az ő
városa ez. Nyilván ezt csak az érzi át igazán, aki ott él és a
„mindennapok szemetén utcáidat járom én”.A tizedik felvétellel igazából
nem tudtam mit kezdeni: zeneileg nagyon megfogott, de a szöveg túl sok
mindent felébresztett bennem. Legyen elég annyi: a csengőhöz hasonlóan
sok minden van, aminek hangja szétpukkasztja az álmok léggömbjét. Az
album záró dalát egy bizonyos B.B.-nek ajánlja a művésznő. A gitár
pengése kíséri az énekhangot: mereng, gondolkozik, mérlegel és
emlékezik. Felsejlik egy szép délután, melyet legjobb lenne
mozdulatlanul megőrizni…
Kalandoroknak nem való
Für Anikó Nőstény álom című lemezét nehéz volt megérteni, és egyáltalán
nem biztos, hogy sikerült. Valami egészen különlegeset alkotott
társaival együtt. A mai fül számára nehezen emészthető, ugyanakkor ha
valakit megérint, akkor nagyon messzi, és mégis oly’ közeli tájakra
repíti. A zene csodálatos, valódi és gyönyörű. Für művésznő hangja és
előadásmódja engem sokszor Koncz Zsuzsáéra emlékeztetett, ez pedig azt
hiszem mindenki számára hízelgő lehetne. Igazi női, azaz inkább nőstény
albumról van szó, a nők minden örömével, keservével, bánatával. A
borongós, őszi estéken nagyon komoly gondolatokat ébreszthet azokban,
akik meghallják az üzenetet. Egyet meg kell jegyeznem: érett, komoly
albumról van szó, amelyet mindenkinek ajánlok, kivéve azoknak, akik a
zenét könnyű kalandnak tekintik.
Ha pedig első, második, harmadik, sokadik hallgatásra sem értjük,
legyünk türelmesek, mert azután olyan élményben lesz részünk, amelyet
nem sok előadó nyújtott még eddig. Mint említettem: rám józanító
tasliként hatott. Für Anikó Nőstény álom című albumának zenei pofonjától
még most is ég az arcom. Vagy inkább a szégyentől, hogy nem ismerten
fel elsőre az értékét…
Havassy Anna Katalin
[2006.11.08.]
IDÉZETEK A LEMEZBORÍTÓRÓL
"Mialatt ezeket dalszövegeket írtam, kibújtam nememből, és nővé változtam, kibújtam nevemből és Für Anikóvá lettem. Elvesztettem józanságomat az eszevetteszettségig és a világról határozottan lányos véleményem támadt. Nagyon jó volt mindez, és kár, hogy most megint visszavedlettem férfivá, megint szögletes lett a gondolkodásom. Nagy kár."
BEREMÉNYI GÉZA
"A sors megint nagyszerű emberekkel hozott össze: Láttam Gézát írni, hangosan gondolkodni ... és kaptam valamit. Láttam Anikó szemében a könnycseppeket, amikor az első dalokat megmutattam neki ... és kaptam valamit. Valamit, amiről még nem tudom, hogy mi ... de azt tudom, hogy pont ezért zenélek"
HRUTKA RÓBERT
Für Anikó a YouTube-on
Dalszövegei a zeneszöveg.hu-n
(forrás: budapestterminal.hu, zene.hu)
|
|
Ibi 3 hete új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Megjelent Takáts Eszter második szólókorongja
Zene ünnepe – Elkészült az első magyar közösségi slágerlista
Ami a mink
No more s***. All po