Dalszöveg: Megjelent Takáts Eszter második szólókorongja

Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5691 fő
  • Képek - 3205 db
  • Videók - 11183 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 370 db

Üdvözlettel,

DALSZÖVEG klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5691 fő
  • Képek - 3205 db
  • Videók - 11183 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 370 db

Üdvözlettel,

DALSZÖVEG klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5691 fő
  • Képek - 3205 db
  • Videók - 11183 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 370 db

Üdvözlettel,

DALSZÖVEG klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a DALSZÖVEG klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5691 fő
  • Képek - 3205 db
  • Videók - 11183 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 370 db

Üdvözlettel,

DALSZÖVEG klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

 

Sanzon

 

Takáts Eszter (1979. november 18.)
Utcazene Fesztivál első díjas pécsi dalszerző, énekes, gitáros. Önálló kiadású lemeze a Rövidtáv címet viseli. A PTE Művészeti karának karvezetői szakán végzett baranyai zenész szólóban és zenekari felállásban is színpadra lép, egészen tizenöt éves kora óta, amióta a zalaegerszegi Free Time Band együttesbe bekerült.

 

network.hu

 

 

 

Gombolataim néhány szóban:
a muzsikálást viszonylag korán kezdtem, ahogy az írást és az olvasást is, zenei óvodától kezdve képeztek egészen az egyetem befejeztéig, mégis a zenén belül inkább a megérzéseimre hagyatkozom. Nagykorúvá érésem idején szoros szálak szövődtek bennem a zene és a költészet között, azóta dalokat írok. Pécs alkoholgőzös kohói érlelték rapszodikussá zenémet, ahol az élc és a líra kéz a kézben jár akárcsak a mindennapjaimban. Zenélési késztetésem ösztönös és életfontosságú. Életfelfogásom: csömörből gyönyörbe.

 

 

network.huZenekarai:

 

Pavilon együttes (2000-2004, Pécs)   Takáts Eszter (dalszerző-énekes-gitáros frontember) Bogárdi Aliz (hegedű, brácsa, vokál) Kerekes Kornél (nagybőgő) Babarci Bulcsu (gitár, ütős, vokál, tangóharmonika) Kürti Katinka (fuvola, autentikus fúvósok) Dömösi Tamás (fuvola, szaxofon, ütősök, autentikus fúvósok) Rózsafi Gergely (dob, ütősök) Ughy Tünde (cselló, tekerőlant, vokál) Saját dalok egyedi hangszereléssel, ahol mindenki hozzátette a magáét, nagyon szerettük, felléptünk egész Dunántúlon, és díjat is nyertünk (2001-Gödöllői Dalostalálkozó).

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tea Culpa duó (egy akusztikus gitáros duó Lukács Sándorral)
Lukács Sándor-Takáts Eszter 2005 óta él, és ma is aktív 2005-ben Utcazenefesztivál I.díj (Veszprém)

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GumiZsuzsi zenekar (egy dzsesszes, kávéházi hangulatú kvintett):
Takáts Eszter (dalok, ének, gitár)
Kerekes Kornél (nagybőgő, basszusgitár)
Reiner Ágoston (gitár)
Molnár András (billentyűk, ének)
Zentai Péter (dob)
Iványi Szabi (gitár, ének)

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaga Yaga (Bogárdi Alízzal ketten zenélnek):
Takáts Eszter (dalok, ének, gitár), Bogárdi Aliz (hegedű)



network.hu Kulturmici (azaz Eszter)

"Pécs alkoholgőzös kohói érlelték rapszódikussá zenémet, ahol az élc és a líra kéz a kézben jár akárcsak a mindennapjaimban. Zenélési késztetésem ösztönös, és életfontosságú. Életfelfogásom: csömörből gyönyörbe."


műfaj: Akusztikus
kiadó: szerzői
lakóhely: Baranya megye / Pécs (jelenleg Budapest)
HONLAP: http://www.eszter.org/
e-mail: kulturmici@gmail.com
autogram cím: kulturmici@gmail.com

 

 

network.huA dalszövegek sokat mondanak, sokat mondóan árulkodnak:

 

"Hiába jó szövegíró Lovasi, Dusán vagy Bródy, a nő mégiscsak nő. S a saját gondolatai mégiscsak hitelesebbek. Régebben még azt hittem, én járok tévúton, önbizalmilag nagy mínuszból indultam. S hiába adtam sikeres koncerteket, utána mindig ugyanott maradtam, legközelebb ugyanúgy meg kellett küzdenem. Ma már azért van rutin, meg egyfajta küldetésnek fogom fel. A mondanivalóm nagyon is női: ott van benne a sérülékenység, az egyoldalú kapcsolatok, a kihasználtság, a mindennapi társadalmi helyzetek. De az újabb dalaimban már inkább a pozitív érzéseket és élményeket igyekszem megfogalmazni" – hangsúlyozza Takáts Eszter, aki a szólóelőadások mellett három formációval is járja az országot, igaz, a duó, a négytagú Akusztik és a hatfős GumiZsuzsi valójában majdnem ugyanazt a produkciót jelentik, csak más hangszerelésben.


network.huEszter ismertebb dalszövegei


Postás a holdon
(Eszter: Rövidtáv)

Egy postás a holdon
Minket figyel folyton
Öltözéke nejlon
s kőportörmelék

Én a műhelyemben lakom
A galaxist bámulom
Hogy engem ki néz, nem tudom
Hogy a postás az, azt titkolom

Ne nézzen engem senki így
Ne tudja, én mit gondolok
Ne gombolja, hogy nem tudom,
Hogy nem érdekel

Én virágot árulok
De szeretni nem tudok
De ha szépet kértek, adhatok
A postásnak ingyen adok

Hát de ne nézzen engem senki így…


Nyári dal
(Eszter: Rövidtáv)

Tenyered siklik a tenyerembe,
Lemezek alattunk pörögve játsszák hogy nyár van, újra nyár.
Levelek, miket körénk fúj a szél,
bogarak, melyek röpülve az arcodon kenődtek szét.

Ma éjjel mezítláb indulok innen el,
Kavics karcolja talpam,
Combomon borostyán kúszik fel.
Ezek a nyári éjszakák rejtik el
Az ő arcát ki könnyeim issza fel.

Az ő arcát ki könnyeim könnyen issza fel.


Drága idő
(Eszter: Rövidtáv)

Drága idő, veled repülnek évek
Mire sarkamba érek, visszanézek
Drága idő, veled eltelnek évek
Emberekkel peregnek, kik beszélnek
Repül a város újra, sosem áll
Néha blamál, néha meg csak megtréfál
Drága idő, te vagy minden sarokban
Néha pislákolsz, néha meg berobbansz
Repül a város újra, sosem áll
Az idő elvisz tovább, majd bedarál
Percek, ‘mik emberekkel peregnek
Repülsz velük, de ők csupán beszélnek


Rom-Antika
(Eszter: Rövidtáv)

Sze-re-lem
Mi az a szerelem?
szerelem
Nem hiszem.
szerelem
ez a szerelem.
Mondjad drága!
Én már nem tudom, hogy miért állok itt csak várok és árok és várok.
Na de kire?
Én már azt sem értem tiéd vagyok-e és bánom és bánom és bánom.
Á, ne bánj semmit!
Én már azt sem értem miért szálltam fel egy vonatra, mely sehova se vitt.
De azt nagyon tudom, hogy rád várni nem érdemes.
Hiszen

nem ez a szerelem, szerelem, szerelem.
Nem ez a szerelem, szerelem, szerelem.
Sze-re-lem
Vajon ez a szerelem?
Szerelem
Szerelem
Ez a szerelem. Ez nem az.
Ez a szerelem.

Nekem nem az a kapcsolat, hogy tudom, hogy vagy, de a közelséged nem élvezem.
Nem?
Nekem nem az a kapcsolat, hogy arra várok, hogy egyszer végre legyél velem.
Annyi név van kit nem ismerek még, s az idő drága, drága szívem.
Tényleg?
Mostmár belenyugszom, az az életem,
hogy mindenkim van és senkim sem.

Nem ez a szerelem.
Nem ez, nem ez, szerelem lalalala
Ez a sze-re-lem.
Nem szeretem nem nem,
nekem jó, neked is jó!

Mégsem jó, mégis jó
vagy mégsem jó?
Figyelj drága nem, figyelj, nem az a probléma...
Persze, hogy szeretlek, ne hülyéskedj!
Csak figyelj meg kell értened azt, hogy, hogy, hogy nem mindig...
de most rám figyelj, én beszélek, légy szíves!
Próbálj meghallgatni!
De ne de kérlek ne de ne sírj, most nem kell ez a, nem kell ez a..
Micsoda??
De én ilyet nem mondtam!
Hát honnan szeded ezt drága? Hát na jó figyelj ezt hagyjuk most abba, mert ennek semmi értelme!
Á na jó akkor ciao!


Settenkedők
(Eszter: Rövidtáv)

Oson a nappal, oson a kedves,
Kerek a világ, a hajnal deres-teles.
Settenkedünk, mint két leső, az esti maszkunk nem rántjuk elő.

Keze a tarkón, az arca fáj,
Miénk a világ, egy cseppnyi bűbáj, no meg a homály.
Egy csepp eső, meg a két leső, de nem első.
Az este maszkját mégsem veszi elő.
Settenkedünk, mint két leső, de nem első.
Az este maszkját senki se veszi elő.

Ilyen a világunk, ilyen a nyár, no meg a már.
Ilyen az arcod, hogy olykor végre fáj, igen nagyon fáj.
Oson a reggel, oson az alkony, de ne nevesd el, ha számat a szádra tapasztom.
Oson a reggel, oson az alkony, s nem nevettem el, a szádat a számra tapasztod, tapasztalom.

Ez az a nappal, ez az a reggel, a tegnap estét várom, de most inkább feledd el, felejts el!
Settenkedés, ilyen az ősz, az este maszkját most vettük elő.
Settenkedés, meg a két leső, de nem első, az este maszkját végleg veszi elő.


Szép és jó
(Eszter & a GumiZsuzsi: Kaucsuk Suzie)

Most lefekszem és nem várok
Sosem hordott titkokat magamra öltök
Leheverednek az ágyamon
S belőlük párat dobozokba töltök

Ami szép, azt is belerakom
De sok jót is meghagyok
Ami csúnya, azt is melléteszem
Mert enélkül nem lehet szép sem
(szép sem, szép sem, szép sem)

Rétegek a tudat alatt
A részletek részegen vonulnak
Elragadó az áramlat
A dobozok lassan kinyílnak

Ami szép, az a zár alatt
De sok jó is megmaradt
Ami csúnya, az is életszerű
Mert a szép magában túl egyszerű
(túl egyszerű, túl..., túl egyszerű)

Most lefekszem és nem várok
Talán egy másik ágyba találok
És beléd fektetem a kis titkom,
A kismajmom.

Most lefekszünk és nem várok
Sosem hordott titkodat mellém öntöm
Leheveredünk az ágyamon
És belőlünk párat dobozokba töltök

Ami szép, az az ágy alatt
De sok jó is elmarad
Ami csúnya, az is életszerű
Mert a szép magában túl egyszerű

 


network.hu

Kapcsolatok

 

 


 network.hu

Albumok :

Eszter: Rövidtáv (2006)
Gumizsuzsi - Eszter: Rövidtáv

1.

Postás a Holdon 

2.

Rom-antika 

3.

Settenkedők 

Eszter & a GumiZsuzsi: Kaucsuk Szuzie (2008)
Gumizsuzsi - Eszter & a GumiZsuzsi: Kaucsuk Szuzie

1.

Lány a peronon 

2.

Szívlötyögés 

3.

Első benyomás 

4.

Szép és jó [watch video]

5.

Kakanyámnyi lotyó 

6.

Utolsó télapó 

7.

Tigris 

8.

Kaucsuk Suzie 

9.

Sz*r 

10.

Velem mindenki csak szakít 

11.

Ágy fele [watch video]

12.

Tábor 

13.

Peron szobra 

14.

Selyemváros 

 

 

Eszter:  Ha egy nő szeret... (2009)

network.hu



network.huHogyan készült az új lemez? 2009.12.11. 16:49 - Eszter: Ha egy nő szeret...
Interview the ... Eszterrel
2009.11.20 09:41 - CotCot Ha egy nő szeret
84% címkék: zene interjú csajok szerelem pasik


Takáts Eszter december 1-jén megjelenő albumának címe - Ha egy nő szeret - jelzi, hogy súlyos önvallomásokat hallhatunk újra. Eszter harmadik korongja, de a második szólólemeze, a Rövidtáv egyenes folytatása. Bár a második szólólemezt is a szerelem inspirálja, mégis az első lemez élénksége, néhol profán szövegei után most valamivel érettebb anyagot hallhatunk. Különösen szeretjük Esztert, maga írja a szövegeit, ő szerzi a zenét hozzá, és még mielőtt fellépett volna a nagy színpadokra, profivá vált. Hitelesen, nőként sok nehézségbe ütközik, de ez teher édes számára. Tiszta szívvel ajánljuk őt nektek!

A harmadik albumod készült el, ami már cseppet sem nevezhető egy csupán "tehetséges" előadó teljesítményének. Hogy érzed magad ma,énekesnőként Magyarországon?
Ez az első olyan album, amit elejétől a végéig levezényeltem, vagyis önállóbb teljesítmény, mint a régebbiek, és az első, ami önfinanszírozású néhány szponzorral, pályázat nélkül. Számomra olyan, mint annak idején az államvizsga munkám, az eddigi tapasztalatok összességéből, és érettebb oldalról prezentálok. Nagyszabású munka. És teljesen mezítelen vagyok benne lelkileg.

A második lemez a Gumi Zsuzsival, most már állandó zenekaroddal készült, ahol te is mint egy az 5 (?) közül vagy. Mi a különbség egy szóló lemez és egy zenekari munka elkészítése között, főleg úgy, hogy a szóló albumon is a Gumizsuzsi kísér leginkább?
A személyessége, és az akusztikája, mélyebb tartalmakat szólítok meg az emberekben. Azonban az elmúlt években összerázódtunk a zenekarral. Eleinte azért álltunk össze, hogy kijjebb kerüljek a klubokból, lássak „nagyvilágot”, nagy színpadot, azonban az évek munkája során csiszolódtunk annyit, hogy közelebb tudtam hívni őket a belső világomhoz. Míg a Kaucsukon a dühömet harsogom szkeptikusan a világba, ez az album a Rövidtáv folytatása. Annak elkészítésében még tapogatóztam, hagytam sodródni a dolgokat, itt határozottabban vezettem a munkálatokat, sok harc, és konfliktus árán akár. Mégis a lemezből érzem azt a szeretetet, ami mindnyájunk hozzáállása a zenéhez és a világhoz.

 

 

Milyen inspirációk szülték a harmadik album dalait?
Hasonlóak, mint az elsőt. A szerelem, a csalódások, a szépség, a mélység, a belső El Caminók. A kivitelezés alatti drámai helyzetek teszik erőssé, és a nem mindennapi életszituációim bensőségessé.

Híresen nyílt vagy. A koncertjeiden és a dalszövegeidben is nyitott könyvként vagy jelen. Nem zavar ez néha? Nincs kedved időnként egészen visszahúzódni?
Volt, hogy megtettem volna, de most már így maradok. Megbarátkoztam ezzel. Nincs alku.

Rengeteg férfiemberrel dolgozol együtt. De korábban zenéltél már csajokkal is, tehát van összehasonlítási alapod. Tényleg a tenyerükön hordanak a srácok és tényleg riválisok a nők?
A nőket is csodálatos teremtéseknek tartom. Van akit akár, mintha férfiszemmel nézném, szépnek látok. Sokfélék. Mind emberek vagyunk, még ha a nemünk más is. Több a férfi barátom valóban, de nők között is sokan vannak. Hasonlóan karakánok. Korlát nélküliek, vagy csak bolondosak, mint én. Tényleg, sokszor nem nézem azt sem, ki hány éves, vagy milyen a neme, ember és kész, egy ügyért vagyunk a világon elvileg, csak van, aki még alszik...

Magánéleted szereplői hogy viselik, ha meghallják magukat egy-egy dalban? Kaptál már ilyen reakciókat?
Az a fura, hogy az a ritkább, ha észreveszik. Inkább ha elmondtam valakinek, hogy neki írtam, örömmel konstatálta, vagy nagy ritkán voltak meghatódott emberek is. Sokan úgy élik meg, hogy nekik írtam a dalt vagy róluk, ez mélyen megérint bennük valamit. Volt egy időszak, amikor több embernek is adtam a Rövidtávból, és két hét múlva teljesen megváltozott az életük, szembenéztek önmagukkal.

Biztosan te is hallottad már a Szomorú vasárnap című dal legendáját. Dalszerzőként, énekesként, ilyen mélyen lenyúló dallamokkal, szövegekkel biztosan elgondolkodtál már azon, hogy sokaknál velőig hatolsz. Hogy lehet szerinted elviselni ezeket a nagyon erős hatásokat, amiket egy-egy ilyen mélylélektani dal okoz? Felelősséget érzel előadóművészként?
Igen, ezt azt hiszem az előző kérdésnél már kifejtettem. Olyan dolgokról van szó, amikkel sokan nem bírnak szembenézni és bele is őrülhetnek, ha felszakad bennük ez a dolog. Viszont mindenképpen az az első, hogy az ember tisztában legyen magával és a lelkiismeretével, legyen felelőssége, még ha ennek felismerése akár bénító is. De igaz.

A Ha egy nő szeret album szintén szerzői kiadás. Milyen nehézségekkel kell szembenézned kiadó nélkül, és milyen előnyökkel jár, hogy nincs kiadó mögötted?
Igazából egy jó menedzser hiányzott mellőlem már jó ideje, aki leszervezi mindazokat a dolgokat, amiket kell, de ezeket megtettük mi magunk. A turnéhoz felkértem egy szakembert, hogy ebből a lemezből koncertek is lehessenek, az ő munkája eredményeként tavasszal indul majd a turné. Szeretek képben lenni, átlátni a dolgokat, és azt tapasztaltam, hogy akkor van kész valami, ha az csinálja, aki hisz benne. A partnereket nehezebb megtalálni erre, azokat az embereket, akik ugyanekkora energiával hisznek benne és még segíteni is tudnak. Az önmenedzselésnek egy részét szeretem, másrészt olykor stresszt okoz. De szerintem minden előadónak önálló a receptje, aki más hangon szólal meg, mint ami beilleszthető valahová, vagy nem populáris műfaj, ezért inkább próbáltam átszűrni - akár a szakmán belüli beszélgetéseken keresztül is -, mi az, ami passzol a saját elképzeléseimhez, mi az ami nem. Mi az ideális, mi az ami nem. Meg kell egy jó adag szerencse, és a jó kapcsolatok másokkal, és ennek az ápolása is. Ez az, ami időigényes, de ezt élvezem jobban, mert szeretek beszélgetni, és erre sosem sajnálom az időt. Fontos, hogy sokféle emberrel vegyem körül magam.

Mesélj arról a varázslatról, ami a színpadon van, amikor mögötted van a Gumi Zsuzsi és milyen, amikor egy szál gitárral, esetleg duóban meztelenkedsz?
Akkor vagyok a legboldogabb, amikor zenélhetek, amikor zenélünk. Duóban fegyelmezetlenkedhetek, illetve spontán lehetek, a zenekarnál több emberre kell figyelni, ugyanakkor ad egy biztos talajt is az ember lába alá.


December 1-jén megjelenik a Ha egy nő szeret… második szólókorongod. Mik várnak rád 2010-ben?
Remélhetőleg megvalósul a turné. Tervezek egy látogatást Franciaországba is, a dalok fordítás alatt vannak, van amelyikkel már dolgoztunk is, szeretik arrafelé a zenémet, csak eddig nem értették a szöveget. Most szerencsére megtaláltam azt az embert, aki ezeket meg tudja valósítani franciául. Promóciós körút is lesz, ezt szeretni fogom, mert utazni jó. Sok koncert legyen!

 

 

 

network.hucFurcsa alt: frontlány a pécsi terekről
Nem a nagyszínpadi zenélés Takáts Eszter minden álma,

sokkal inkább csendes klubokba vágyik
2008. július 25. 21:10

(Klementisz Réka)
Ma éjjel mezítláb indulok, innen el – énekelte a rádióban egy karcos női alt, és a semmiből jött Nyári dal belopta magát a fülekbe. A Pavilon együttessel 2001-ben, a következő évben aztán szólóban is megnyerte az országos dalostalálkozót, 2005-ben a veszprémi utcazene-fesztiválon a Tea Culpa duóval, egy szál gitárral tarolt. Igazi terepe az akusztikus zene, most mégis bohém nagyzenekarával jelenik meg lemeze. Takáts Eszterrel a vasárnap zárult Misztrál fesztiválon adott fellépése előtt beszélgettünk.

Pécs Alanis Morissette-je, Pécs Koncz Zsuzsája, a pécsi undergrounddíva – néhány a címkék közül, amelyekkel jellemzik. Magáénak érzi ezeket?
– Nincsenek ellenemre, de egyik mögé sem tudnám besorolni a zenémet. Leginkább Eszter. A gitáros lány műfajnak külföldön nagyobb a divatja, nem okoz zavart a fejekben, ha egy lány gitárt ragad, és kiáll egy zenekar elé. Nálunk inkább énekesnők vannak, és zenész fiúk. A hangszereken játszó frontlány, aki hol elektromos gitárhoz nyúl, hol akusztikust penget, dalokat ír és ad elő, s ha kedve van, beül a dobfelszerelés mögé, netán zongorázik is, kilóg a sorból. Gimnázium alatt kórusban énekeltem, ott a furcsa alt hangszínem miatt nem jutott nekem szerep, aztán énekzene és karvezetés szakra jártam a pécsi egyetemre, baráti unszolásra el is végeztem, de ott sem találtam a helyem. Nekem kell a szabad alkotás izgalma, kell, hogy hangszer is legyen a kezemben. Soha nem tanultam, ösztönösen kezdtem el kísérletezni, végül mégis a gitár lett a legfontosabb kifejezőeszközöm.


– Zenetanári diplomával a kezében lezárta a komolyzenei múltat, együttest alapított, és elindult a versek, majd a könnyűzene felé. Miért?
– Miközben a pécsi egyetemre jártam, kitágult a világ, elkapott a falánk önfelfedezési vágy, szerelmek jöttek-mentek, az első dal is egy csalódásból született. Annyira jólesett kiírni magamból, hogy ezen felbuzdulva verseket kezdtem átdolgozni, aztán találkoztam Bogárd Alizzal, aki később közös zenekarunk, a népies vonalon indult Pavilon együttes hegedűse lett. Nagyon egymásra találtunk, és elhatároztuk, hogy zenekart alapítunk; lassan elkezdtem dalokat, főleg versátdolgozásokat írni. Csatlakozott hozzánk Kerekes Kornél, aki duóban bőgőn a mai napig kísér, és ezzel a maggal, a versek vonzásában a Pavilon együttes évekig működött, amíg ki nem futotta magát.


– Lett helyette viszont több másik. Miért van szüksége párhuzamosan működő formációkra? Nem lenne könnyebb egyetlen karakteres zenekarral áttörést elérni?

– Kerekes Kornéllal tíz éve zenélünk együtt, a duó formáció bensőséges örömzenélés, mindkettőnkről szól. A Gumizsuzsi zenekar felszabadult nagyszínpadi csapat, igazi fesztiválra való cirkuszi revü hangulatú csimm-bumm zenét játszik, főleg az egyetemistákat kapja el. Öt zenész áll mögöttem, így a srácok miatt néha letehetem a gitárt; kiváló terep arra, hogy tanuljam az előadó-művészetet. A személyiségemhez legközelebb mégis a komolyabb, egy szál gitáros, akusztikus megszólalás áll. Átmeneti szakaszát élem az életemnek, még a nagy áttörésen innen, de zenész a vérem; szükségem van a csapongásra, hogy egyszer megérkezhessek. Egyelőre Budapest és Pécs között ingázom, egy személyben vagyok dalszerző, előadó, szervező és adminisztrátor. Nem a nagyszínpadi zenélés minden álmom, sokkal inkább csendes klubokba vágyom. Úgy érzem, egyszer majd egy mindent magába olvasztó session zenekarban fogok kiteljesedni. Most azonban anyagi okok miatt sem engedhetem meg magamnak, hogy minden figyelmemet egyetlen formációra összpontosítsam.


– Bemutatkozó lemeze, a 2006-os Rövidtáv szerzői kiadásban jelent meg, reklám nélkül, mégis több mint kétezren voltak kíváncsiak rá. Második lemezéhez most nyerte el a PANKKK pályázati támogatását. Mikor érezné úgy, hogy elérte azt, amire vágyott?
– Pécsről nehéz érvényesülni, fel kellene költöznöm Budapestre. Az első lemez megjelenése előtt úgy nézett ki, abbahagyom a zenélést. A Pavilon feloszlott, kilátástalannak tűnt, hogy saját dalokkal valaha valamire jutok. Újra ki kellett találnom magamat. A veszprémi utcazenei fesztiválon elért sikerrel együtt elnyertem a Nemzeti Kulturális Alap támogatását, így tizenhárom saját dallal ki tudtuk adni a Rövidtávot. Most minden a Gumizsuzsi zenekar új, Gömb című lemeze körül forog, de fejben már a következőt tervezem. A Rövidtáv csapongó lett, minden dal más hangulat, a Gömb hol dzseszszes, hol hippis, hol a karcos Beatles-hangzást idézi, a harmadik pedig teljesen más lesz. Szeretnék együtt dolgozni a Szélkiáltóból Rozs Tamással, hívok cimbalmost, hegedűst; rapszodikus akusztikus dalokat vennénk fel. Mindeközben egy monológszerű könyvet is írok. Egyszer talán egy tanyán érek révbe, ahol a társammal éldegélek, és elérem, hogy ami a fejemben van, semmivel össze nem téveszthető Takáts Eszter-stílussá sűrűsödik össze.


– A dalai erősen szövegcentrikusak. A felhígult popzene túlerejével szemben újabban több fiatal zenekar, a Kaukázus, a Suhancos, a Zuboly is sűrű mondanivalóra fűzött könnyűzenével ér el sikereket. Ön szerint miért?
– Az intellektus soha nem volt idegen a könnyűzenétől, csak a kereskedelmi rádiók sokáig igyekeztek elnyomni. Kevesebb kockázattal jár, és könnyebb pénzt hoz mesterségesen gyártott igényekkel elnyomni a gondolatokat, mint teret engedni nekik. Az MR2-Petőfi rádió fontos érdeme, hogy fórumot biztosít a periferikusnak hitt zenéknek, és a sikerek azt mutatják, hogy most is van igény ezekre.

 

 

 

network.hu Hogyan jött létre a "Ha egy nő szeret .. című lemez (cikkekkel)

2009.12.11. 16:49 - Eszter: Ha egy nő szeret...
Hallgass bele a lejátszóban a lemezbe a bal felső sarokban! A lemez megrendelhető: kulturmici@gmail.com

2009.12.01. 11:01 - Kapható az új lemez!
Az Eszter: Ha egy nő szeret... megrendelhető: kulturmici@gmail.com

2009.11.25. 20:40 - Kapható az Eszter: Ha egy nő szeret...lemez!
Zsöllyehangulaton már kapható a lemez!

2009.11.22. 17:56 - Interjú
http://cotcot.hu/kozosseg/cikk/5159

2009.11.13. 12:41 - FMH-nov. 26.
Eszter: Ha egy nő szeret...már a gyártóban!!! Zsöllyehangulaton már kapható lesz!

2009.10.22. 09:28 - ZsöllyeHANgulat fesztivál
http://zsollyehangulat.blogspot.com

2009.10.20. 10:10 - Eszter: Ha egy nő szeret stúdiómunkálatai befejeződtek
Vasárnap a felvételeket lezártuk, a hanganyag keverés alatt, novemberben megkezdődik a gyártás

2009.10.20. 10:06 - Barátok, közösségek, zenekarok
http://zionpecs.blog.hu/

http://zsollyehangulat.blogspot.com/

http://illuzio.net/

http://www.myspace.com/acousticyasya http://www.magyarbor.net/magyarbor/

2009.10.11. 22:24 - Jön!!!: Eszter: Ha egy nő szeret...
Jön jön!!Ha egy nő szeret ... lemezmegjelenés: decemberben

2009.10.11. 22:14 - Dalszövegfordítók
Francia dalszövegek: Joseph Angol dalszövegek, szövegek: Beck Eszter (Ha egy nő szeret, Eredmény), Váradi Gábor (Drága idő, My Brieflies)

2009.08.06. 14:54 - Jön!!!: Eszter: Ha egy nő szeret...CD!!!
Közreműködik a GumiZsuzsi zenekar, és vendégzenészek (Bakai Márton-Club Era, Rozs Tamás-Szélkiáltó)

2009.08.06. 14:53 - Kapható az Eszter: Rövidtáv CD!
Első lemez 4. kiadás! Kapható az Alexandra könyvesboltokban, továbbá megrendelhető tőlünk is: kulturmici@gmail.com

2009.06.30. 14:19 - Kapható Eszter & a GumiZsuzsi: Kaucsuk Suzie CD!
Kapható az Alexandra könyváruházakban, és megrendelhető tőlünk is: kulturmici@gmail.com

 

 

network.hu

A honlapon is szereplő és legújabb videók:

 

"Sanzon" klip készülőben-Gróf Balázs

grofbalazs

 

Eszter és a GumiZsuzsi klip készülőben. Werkfilm.

Eszter és a GumiZsuzsi Szép és Jó klip készülőben. Werkfilm. cloud: "Az történt, hogy Eszter egyszercsak megkérdezte, nem csinálnánk-é egy videóklippet, a hamarosan megjelenő Maxi CD-jéhez. Nekem ... 

 

Eszter és a GumiZsuzsi - Szép és Jó - klip

HD minőségben itt: http://www.vimeo.com/1200751 Végre elkészült!! Repcefeld, szénmosás, minden ami kell! :) Bővebb infók: http://gumizsuzsi.blogspot.com  

 

Eszter Takàts et Kornél Kerekes en FRANCE

Dans la loge après le spectacle "BORDURES" par la Cie du 8 RENVERSE au "KURSAAL" à Hellemmes - Lille  

 

Eszter trio: "Hotel"-Southampton

Eszter Trio - Hotel 720p Anglia - Southampton - Greenpaprika party 2008.  

 

MR2 Akusztik Eszter és a Gumizsuzsi - Nyári dal

 

Takáts Eszter: Sanzon (videóklip)

Szocio-dokumentum.  (az én kedvencem is)

 

Takáts Eszter:Nyári dal

 

Eszter és a GumiZsuzsi: Lány a peronon

(a klip nem mindig található meg a jutubon ... hamarosan letöltöm, mindenki kedvére .. egyszer már majdnem sikerült :))

 

 


 

network.hu

Visszatekintő

 

Bármikor vállalom!

Takáts Eszter – Rövidtáv

Takáts Eszter öntörvényű, eleven, tehetséges előadóművész. Zenekarral, de egy szál gitárral is megállja a helyét a színpadon. Rövidtáv címmel október végén megjelent lemezéről és eddigi pályájáról beszélgettünk.

 

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nemrég jelent meg az első önálló CD-d. Dalszöveget írsz, zenét szerzel, és kezedben egy gitárral te állsz a színpad közepén, s énekelsz… Nem sok ez egy kicsit egy embernek?

Nem, ezek a dolgok megférnek egymás mellett. Azonkívül több zenekar frontján is állok, ahol már mint "alkalmazkodó" zenész, állom a hangszerelések sajátosságait. Szólóban más, az is egy fajta műfaj, ott egyedül csinálom a hangulatot, több zenésszel együtt működni más fajta varázs, ettől még összetettebb az egész…

 

A kérdésem pontosítom: melyik az a sok minden közül, amelyre szerinted a legalkalmasabb vagy? A mai világ a specializálódásról szól. Ez hogy te szólóban és együttesben, zeneszerzőként és előadóként is működsz, meddig megengedhető?

Speciálisan szólóban vagyok a legmarkánsabb, és igazából ez a legerősebb oldalam, illetve különlegességem, de a zenekarozástól sem érzem azt, hogy szétszóródnék, vagy nem kötelezném el magam valami mellett, ezek együtt hatnak, tudod, olyan vagyok, aki sok mindent szeret egyszerre csinálni, aki a káoszból rakja össze az egységet. A személyiségem a legjobban a szóló (egy szál gitáros) koncertjeimen jön át, de a zenekari tevékenységemben sok fejlődést találok. Így hát írok saját magamnak, a különböző formációimnak egyaránt. Mindig is ez volt az álmom (szinte megbízatásszerűen, csak most saját magam főnöke lehetek, és elkötelezettnek érzem magam ezzel kapcsolatosan), hogy írhassak minél többet. De inspirál az is, hogy egyik zenésztársam azt kérte, írjak fiúknak is számot. így ma nekiálltam annak is, ettől sokoldalúbbá válik ez az egész. Mégis mindenképpen szólistának vallom magam elsősorban, nem is csoda , hogy az összes koncerten egy szál gitárral élőzenekarként működök, sok szám van, és mást játszok szólóban, mint zenekarral, kivéve, ha csak szólóban hívnak meg, akkor akármit eljátszom a saját dalaimból, nem kell különbséget tenni.

 

Lesütött szemmel, gitárral

 

A CD megjelenése mekkora mérföldkő az életedben?

Ez a legnagyobb lehetőség eddig, amit elérhettem, mert ez egy nehéz pálya, sok kitartás szükséges, hogy megismertethesse magát egy előadó, és az első buktatókon túltegye magát, amikor még úgymond "süketnek" érzi az embereket, hogy nehéz eljutni az elismerésig, ismeretségig, de azt hiszem, eleget gyúrtam már a dolgot.

 

CD borítón

 

Ismerve az eddig befutott pályád, az a benyomásom, hogy folyamatosan gazdagodik újabb és újabb ízekkel. Végigzongorázhatunk a fontosabb formációkon, állomásokon? Például azt tudod még, miért döntöttél úgy, hogy közönség előtt fogsz énekelni?

Számomra 14 éves koromban derült ki (amikor az első énekkari szólista szerepem megkaptam - az altosoknál ritkább, hogy szólószerephez juthatnak) hogy vágyom a közönség előtti szereplésre, és ez azért is fontos volt, mert már akkor kiderült: az izgalom nem okoz hangremegést (gyerekkorban pedig ez a legtöbb diákra jellemző volt) és az előadásom is határozott. Attól kezdve ez volt minden vágyam. 15 éves koromban bekerültem a zalaegerszegi Free Time Band együttesbe, ahol, mint vokalista léptem fel, emellett énekeltem egy női Kamarakórusban: a Canterinában. Akkoriban a komolyzene még elég meghatározó volt az életemben.
Ma már teljes egészében a könnyűzenét választottam.
Később aztán felvettek PTE Művészeti karára, és a dalszerzésem is ebben az időszakban kezdődött, konkrétan 19 éves koromban, amit a Gödöllői (minden évben megrendezett) Dalostalálkozók inspiráltak a leginkább. 2000 őszén aztán megismertem Bogárdi Alízt, aki akkor még a Mecsek Táncegyüttesben brácsázott, és megalakítottuk a Pavilon együttest, amely fél év alatt 8 tagúra bővült, hangzását népi-és világzenei elemek jellemezték (sokan a Kolinda-Szélkiáltó, és más ehhez hasonló formációkhoz soroltak minket), ez a zenekar 4 évig működött, míg fel nem oszlott. Akkor nálam 3 évnyi hallgatás következett, de a dalszerzés nem maradt el, folytattam eme „hobbimat”, és mindent megírtram, amit a környezetemből megismertem.(főleg a férfi-női viszonyokat érintve).
Aztán nem sokkal később, 2005 nyarán egy régi nagy inspirálóm, Lukács Sándor duóstársaként Tea Culpa néven megnyertük a Veszprémi Utcazenész fesztivált, ezzel párhuzamosan nyertem az NKA Ideiglenes Populáris Zenei Kultúra pályázatán egy fél lemezre való támogatást, amely lemez most készült el, és ennek apropójából 2005 decemberében megalakítottam a GumiZsuzsi zenekart, majd tavasszal már a stúdió körül lebzseltem, hogy időpontot szerezhessek.
2006 késői tavaszán megismertem a Jazz Stereotype (alias Singas) nevű együttest, akik felvállalták a munkálatokat párhuzamosan a GumiZsuzsi zenekarral, és azóta együtt is dolgozunk (ez a másik projectem), és a nyár folyamán még felkértem a Rozs Tamást (Szélkiáltó), aki szintén épp a szólólemezét fejezte be, hogy az akusztikus számaimban játszon. Így lett teljes a kép a lemezhez.
Jelenleg 5-6 projectben működöm: Szóló (egy szál gitáros, sokszor ”előzenekarként” is, GumiZsuzsi, Jazz Stereotype, Akusztikus Eszter Band, Rozzsal project, Tea Culpa. Jövőre Alízzal pedig megalakítjuk a Vaga Yagát(ahol csak a finom női vonalak fognak érvényesülni)

 

Eszter: Rom-antika

Eszter: Cirkusz

Eszter: Tánc után

 

Először téged egy könyvesbolt előtt, kvázi az utcán hallottalak fellépni. Mit jelent neked az utcazenélés azon túl, hogy nyertél is Veszprémben utcazenész-fesztivált?

Mindig is hittem az akusztikus zene efféle „közlésében”, hiszen így bárkihez eljuthat a zene, hangosítani sem kell, a zenét a város falai verik vissza, és ez olykor spontán előadásokhoz is vezet, sok emberrel meg lehet ismerkedni, és egyfajta reklám is, sokszor utazgatással jár (zenéltem az utcán már Grazban, Zadarban, Szegeden, Budapesten, Pécsett, Veszprémben…, örülök, hogy ennek immár a szimpóziuma is létre jött, amelyet évente megrendeznek, és díjaznak is, ezzel támogatva azokat a zenészeket, akik nemcsak hogy főként akusztikával dolgoznak, hanem csakis az élőzenében hisznek, és semmilyen önámításba, és mások becsapásába nem mennek bele). Az utcazenélés a legőszintébb előadóművészet. Amikor nyertünk, az visszaadta a zenélésbe vetett hitemet, mert a Pavilon megszűnése óta akkor illettek először meg újra elismeréssel.

 

Apropó Pavilon! Ezt a formációt, amelynek szervezője, vezetője voltál, a népzenei, világzenei ihletettség jellemezte. Saját szövegek mellett verseket zenésítettél meg, és elég széles közönségréteget is meg tudtatok szólítani. A Pavilon tündökölt és kihunyt. Hogyan, miért?

Azt hiszem, azért ért véget, mert túl nagy energiát emésztett fel, ami aztán felégette önmagát. Igazából ez egy egész élet munkája, hogy rájöjjek, mi is történt valójában a háttérben. Emlékszem, hogy ezt a fajta önálló dalokból álló akusztikus hangszerelésű muzsikálást (mi csak kevés verset zenésítettünk, a legtöbb szöveget már akkor is én írtam, párat meg Alíz) a mi generációnkban én robbantottam be (úgy éreztem, tartozom ezzel példaképeimnek- a Szélkiáltót gyerekkoromtól kezdve nagyon szerettem, a Kolindát kamaszon). Aztán jött a Golestan együttes, „elvitte” három zenészemet, akik később megalakították az Intermagyart, és innentől kezdve a Pavilon egyre inkább háttérbe szorult, azonban megszülte ennek a műfajnak a többi ágát, szövőszékévé vált két formációnak is, melyet igazából e három kiváló zenész alapított, akik mindhárom helyen próbáltak azonos szinten részt venni. De, mint ugye a párkapcsolatoknál is, talán mert ki akartam volna sajátítani őket, vagy talán mert túlságosan meg akartam hajtani ezt az egészet, feljebb lendíteni, így robbant fel sok éves munkánk a különböző érdekek miatt (nyolc zenekari tagtól ne várja az ember, hogy ugyanúgy gondolkodjon), ennek ellenére a mai napig zenésztársam, és támogatóm Kerekes Kornél, és jövőre Bogárdi Alíz).
A Pavilon pályafutását egy demóval (amit nem sikerült kiadni), és egy Sörházas koncerttel zárta. Évekig próbáltuk „megmenteni”, még hangos Pavilont is csináltunk (elektronikus zenészekkel), aztán a láng örökre kihunyt. De szép emlék mindnyájunknak, és kitörölhetetlen a város történetéből.

 

Oldalról, gitrárral

 

A Dalostalálkozón többször részt vettél, amelyet szintén meg is nyertél. Mi vonz téged ebben a szerepben, hogy egy lány és egy gitár? És megannyi vallomás a szerelemről…

Ez az a fajta önkifejezési forma, ami jellemző erre az egészre, hogy „Megoldom egyedül”! Megoldom az életem is, ami nem bővelkedik harmónikus párkapcsolatokban, csak állandó próbálkozásokban, és a zenét is, amikor egy időben csak magamra számíthattam, valahogy kiforrott. Mindig is játszottam szólóban, de akkor még nem tudtam végigvinni egy estét. Ma már az egyik legerősebb oldalam az egy szál gitáros műsor, szakmai vélemény szerint akkor érvényesül az egyéniségem leginkább, és be tudok tölteni egy estét a hangommal és a gitárommal. A Dalostalálkozókon (ahogy az Utcazenész fesztiválon is) visszajelzésekre volt szükségem a zsűritől, és hogy kipróbálhassam magam a szakma előtt.
Fontosnak tartom ezeket az elismeréseket, lendületet adtak a pályámon.

 

Gumizsuzsiban elektromos gitárral (nightinfo.hu)

 

De évekig énekeltél komolyzenei kórusban is. Az időhiány távolított el az úgy nevezett komoly műfajtól, vagy ennek csupán énektechnikai oka van? Lehet ennyiféle műfajban egy torokkal énekelni? Mert mostanában elektromos gitárral is fellépsz a Gumi Zsuzsi nevű formációban, vagy egy másik pécsi együttessel a Singas Project-vel jazz-t énekeltél. Hogy fér meg mindez egy torokban?

A komolyzenét az egyetem elvégeztével elraktam magamban egy olyan helyre, ahová a fontosabb kincseket szokás, és lezártam egy kulccsal, amit bár nem nyeltem le, de úgy érzem jó helyen van. Az egyetem kiégette belőlem ezt az igényt, és álmot, hogy komolyzenei szinten elismeréshez juthassak. Egyedül Tillai Aurél tanárúr támogatott, gyakran meg is szólóztatott, de idővel a hangom valóban változni kezdett, kezdtem kilógni a kórusokból, egyre megterhelőbb lett beleolvadni az egységbe, állandó problémáim voltak ezzel. Őszintén szólva az egyetem utolsó éveit módszeresen végigkínlódtam. És gyakran úgy éreztem, bár soha ne kezdtem volna bele. Sokszor ott akartam hagyni az intézményt, de a barátaim átsegítettek az egészen, hogy amit elkezdtem, azt be kell fejezni, még ha „ki is néznek” onnan, és csak sikertelenség van mögötte. Igen, az egyetem nekem valójában sikertelen, és lehúzó erő volt. De ennek felismerése segített abban, hogy végre vállaljam önmagam, és váltsam valóra egy álmom: a saját zenei világomat, s dalaimat. Amelyben csak az Aknai tanár úr, Scherer Bea tanárnő, Tillai Aurél, és végül nagy „nehezen” Lakner Tamás tanárúrt is sikerült megnyernem.
Így ma már a könnyűzenei műfajok között lavírozhatok, magánéneket is eszerint tartok, mert ezek már közelebb állnak egymáshoz. Így is kell a torok, így is kell a figyelem, a koncentráció, de van akaraterőm ahhoz, hogy kitartóan dolgozzak a zenében, és hogy erre feszítsem fel magam.
A kórus néha hiányzik, jó érzés együtt egy hangot képezni, jó dolog utazni, kórusfesztiválokon nyerni, drága „öreg” vicces megjegyzéseit hallgatni, de az én műfajom most már ez, amelyben derékig taposok.
Még egy fontos dolog, a GumiZsuzsiban tényleg elektromos gitáron játszom, a Jazz Stereotype-al (Singas project, de különböző, mert abban Berger Dalma énekel) pedig amellett, hogy a dalaimat kísérik, valóban beletorkolhatok a jazzbe, és ezek a dolgok ismét fejlesztik a zenei világom. Gitározni egyébként autodidakta módon tanultam meg.

 

Jazz-t énekelve

 

A CD-d meghallgatva az lett a benyomásom, hogy ez egy szempontból tipikus bemutatkozóalbum, amelyen mintegy összefoglalod eddigi pályafutásod. Megmutatod, hogy Sheryll Crow és Edith Piaf elférnek egy tenyérnyi korongon. Miért ezt a kissé válogatás CD-ket idéző szerkesztési formát választottad?

Na ja, te most finoman fogalmaztál, ezért már kaptam erős kritikákat is, hogy talán a sorrendet másképpen kellett volna…. Nem tudom, ez így sikerült, és így is marad. Ezen az albumon megmutatkozik a jelenleg futó összes dalhangszerelési változat, és az összes előadó, akik támogatják a pályafutásom.
Ettől eltér a megszokottól, a kommersztől, de egyedülálló is.

 

A CD október hónapban jelent meg, s eddig két lemezbemutató koncerten vagy túl. Egy hangoson és egy majdhogynem akusztikuson. Hogyan fogadták a lemezed?

A hangos koncerten az volt a legmeghatóbb, hogy már az egy szál gitáros műsoromra is nekiláttak az emberek táncolni, ropni, amitől én is beindultam, hiszen ezt látni nagyszerű érzés (egy lány egy szál gitárral, és ropják rá az emberek), aztán a Jazz Stereo-val jobban figyeltek, de a tánc még maradt, az egy meghittebb rész volt, majd a GumiZsuzsin tombolás. Nagyon hosszú koncert volt, több mint 3 óra. Az akusztikus koncerten, a Rozs Tamással való közös estemen egy egészen más - a helyszín is ezt motíválta - líraibb, finomabb hangulat uralkodott (be kell vallanom, a Pavilon óta nem voltam ilyen helyszínen, nehéz volt elvonatkoztatnom az utcai-kocsmai hangulatoktól, hiszen a terepem ez lett az évek során), de voltak megható, majd a végén ellazult hangulatok, ahol az improvizálás uralkodott, s ahol együtt zenélhettem olyan zenészekkel, akikkel még soha (Tamás zenészeivel a kaposvári színháztól, Zazával a 30y-ból), az én zenészeim is jól érezték magukat (akik leginkább a funky-reggae-rock világából ismertek), az akusztikus zenének igenis van ereje, ez látszott meg akkor.
Mindkét koncerten nagy siker volt, azt éreztem.

 

Zúzás közben (nightinfo.hu)

 

Felpörgetve (nightinfo.hu)

 

A CD szövegvilága, hogy úgy mondjam, meghökkentően nyílt, őszinte és szókimondó. Ez mennyire szerep vagy mennyire Takáts Eszter lírai énje?

Ez abszolút jellemző rám, ezeket a szövegeket bármikor vállalom, és ez igazából Takáts Eszter! Mind a zenében, mind az életben.


A CD-n feltűnt egy ismerős hang, Rozs Tamásé (fotó), akire a Szélkiáltó együttesből emlékezhetünk. Milyen volt vele együttdolgozni azon túl, hogy gondolom megtisztelő?

 

Nagyon megtisztelő, és megható. Ő egy nagy zenész, zeneterapeuta, aki színházi zenét is ír, tagja a Szélkiáltónak, igazi zenei alázat van benne, és iszonyat kreatív. Vele együtt dolgozni gördülékeny, és laza volt, lehetett volna még hónapokig próbálni, de a spontenaitás akkor kiveszett volna a műsorból. Nagy emlékemmé vált a Weöres Sándor: Füst, Bükkösdi László emlékére, amelyben követtem a Maestro improvizációit, próbán mindig elkomolytalankodtam, de a koncerten az ütött a legjobban. Hangszerek nélkül, ketten. Remélem, lesz még alkalmunk együtt muzsikálni.

 

Hogy van ez, hogy megjelik egy CD és mi történik utána veled, körötted? Én íróként tudom, hogy az is rossz, ha nem készülnek sorba a riportok, meg az is rossz, ha unott újságírók sablonos kérdéseket tesznek fel. Te hogy érzed, mennyire kezelte a sajtó a helyén a lemezed, és téged magadat?

A sajtó igazából még nem „támadott” meg, a Mediterrán Tv, a Pécsi Rádió, a Rádió Aktív, és a Periszkóp Rádió érdeklődött, ezen kívül a M1 Napi Mozaikjában szerepeltem egyszer októberben. Épp annyi a hírverés, amennyi kell, és eddig nem árasztottak el a sablonok szerencsére. Szépen lassan megy ez az egész, így is sok munka van körülötte, kevés az időm is sokszor.

 

Az interjú elején emlegetted, hogy egy zenésztársadnak írsz nemsokára egy dalt. Ha hirtelen előbukkanna egy producer, és azt mondaná, hogy szerződést kötök magával 3 CD-re, az elkövetkező évekre, akkor ezt meg tudnád lépni? Mert gondolom, ahogy az egykötetes költők, úgy lemezes előadók is léteznek? Könnyű lenne nekiállni egy újabb lemeznek? Vagy még annyira benne vagy az elsőben, hogy ez még fel sem merülhet?

Abszolút termékeny periódusban vagyok, igazából már elkészült a következő lemezre való, az utóbbi egy hétben hét új számot írtam, és a fiúknak is megírtam a szövegeit a GumiZsuzsiban, írtam a Stereonak is, és még vannak a tarsolyomban régebbiek, amelyek még nem kerültek közönség elé. Igazából már most három következő CD-re van anyag azon kívül, hogy feladtam egy felhívást DJ-knek, hogy pár számból remixeljenek maxira. Most már az első CD-m megvan, és azonnal túlléptem rajta egy jóleső óriási sóhajjal! Most az a nagy vágyam, hogy színházi zenét írhassak egyszer én is, hogy „rendeljenek” tőlem dalokat!

 

A lemezbemutató plakátja

 

Koncert végén

 

network.huPavilon koncert - gondolatok, érzések, hangulatok

2002-06-18

Művészeti és Gasztronómiai Hetek
Pécs, június 18., kedd, Sétatéri Nagyszínpad


Miközben sül a hús, gyűlnek a bogarak a lámpák körül, indiai, jazz és népzene keveredik a sátrak között. Fazekas és kézműves áruk, sorzók, söröskancsók, bizsuk sokasága, utcai táncosok, ördögpálcázó gyerekek, spicces vendégsereg teszi mozgalmassá ezt a mára már tradicionális ünnepet.
A legnépszerűbb pécsi esemény a Művészeti és Gasztronómiai Hetek, s nem csak a minőségi borok, a kínai, görög, olasz, szerb, szíriai, török és a cigány falatok, vagy például a rétesnapok miatt, hanem a filmvetítések, a játszó-, és táncházak, a tűzugrások, a fáklyás felvonulások, az ágyúlövések, továbbá a folyamatos koncertek miatt is.
Ezt az álmosan induló keddet többek között a pécsi, héttagú Pavilon tette koncertjével izgalmassá.
Este. Valamilyen sült illata csiklandozza az orromat (mondjuk Keanu Reeves is csiklandozhatná), de hiába csábít, mert én most aztán fel nem állok a székemből.
A.) mert nem lesz utána helyem
B.) mert Schobert Norbi szerint is az a jó, ha ég a zsír, ha ég a zsír.
Tehát ücsörgés, várakozás, gyerekcsapat rohangász közvetlen a színpad előtt, s mialatt szüleiknek produkálják magukat, beáll a Pavilon. Középen egy törékeny, nagy szemű, kis nő elektroakusztikus gitárját finoman pengeti (a szél talán a gitár súlya miatt nem tudja felkapni), és énekel. Takács Eszter. Ha ezt a nevet megemlíti valaki pécsi zenei berkekben, egyértelmű bólogatások közepette elismerő szavak, koncertélmények kerülnek elő. Eszter hangjával, egyéniségével színessé, egyedivé teszi a Pavilont. Emellett igazi zenészekből áll ez a gárda, életük a ZENE. Ezt igazolja az a már evidens számszerű tény, miszerint Babarci Bulcsú három pécsi zenekarban játszik a Pavilonon kívül: a Dzsemben, az InterMagyarban, és a P.É.P-ben. Nem is beszélve Bogárdi Alizról, aki a fentiekben sorolt zenekarok szinte mindegyikében (a Dzsemben nem) hegedűl, továbbá a Mecsek Táncegyüttes oszlopos tagja.
A színpadkép alapján (pl. hegedű, nagybőgő) folkos muzsikát várnánk, ami majdnem igaz is, de leginkább popos, jazzes volumenbe sorolható a zenekar, már ha muszáj kategorizálnom. A Pavilon különlegessége az éneken kívül az egzotikus hangszerek megszólaltatásában rejlik. Szerelmes, érzelmes világba sodorja a közönséget, a dalok többsége a szívről szól. Ezt megerősíti Rostás Bea, művésznevén Piros vendégéneklése. A szemtelenül erotikus énekhanggal megáldott Piros igen üdítően hat a zenekarra és a hallgatóságra egyaránt, laza stílusával nevetteti, kápráztatja a közönséget, igazi élményszámba megy.
A dalok talán túl rövidek, de nem egyhangúak, s nem hasonlítanak túlontúl egymásra. Ebbe a muzsikába el tudnék képzelni még rézfúvósokat, például angolkürtöt, vagy ütőhangszereket, mint guirót, kongát, bongót, shakert, de ez már valószínűleg az én perverzióm.

kárpátidia


(források:hotdog.hu,webcsatorna.hu,gumizsuzsi.blogspot.com,hu.wikipedia.org,cotcot.hu,

zeneszoveg.hu,zajlik.hu,mno.hu,terasz.hu.rockerek.hu,eszter.org,indavideo.hu,youtube.com)

Címkék: eszter figura lemez takáts zene

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

Köszönöm Zsuzsa! Készítek egy új galériát és abba felteszem a videókat.

Nem tesz semmit :)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Igazán tartalmas összeállítás... Imre, esetleg a blogban szereplő videókat a galériába is feltölthetnéd.

Köszi :)

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu